Sunday, June 4, 2017

Kelas Perawatan Holistik Bulan Ramadhan

KELAS PERAWATAN HOLISTIK:::

TARIKH: 11hb JUN, 2017 Setiap hari Ahad
TEMPAT: PUSAT TERAPI DE IEMAN, HULU LANGAT
MASA: 10 pagi HINGGA 1 tengahari.

MODUL:
1- Amalan Pagar Diri
2- Amalan untuk latihan keimanan dan ketaqwaan
3- Rawatan untuk mencegah penyakit

PERCUMA


Punca penyakit
Menurut Ibnu Sina, yg dimaksudkan dgn PUNCA, PENYAKIT dan GEJALA dlm ilmu perubatan adalah seperti berikut:- Punca : adalah perkara pertama yg akan berlaku sebelum terjadinya penyakit dan gejala. Daripada puncalah lahirnya keadaan-keadaan tubuh badan sama ada sihat atau pun sakit.
Realiti hari ini
Kebanyakan pasien yg datang ke Pusat Terapi Bekam De Ieman, boleh di katakan lebhi 90% ada masalah BUANG AIR BESAR yg tidak lancar; dan MASALAH KURANG AIR dalam tubuh.


Rasulullah s.a.w. bersabda yang maksudnya, "Sesungguhnya apabila Allah menurunkan penyakit, DIA akan menurunkan penawar bersamanya. (Hanya) tidak mengetahui orang yang tidak mengetahuinya dan mengetahui orang yang mengetahuinya." [Riwayat Ibnu Hibban no 6062].
Allah s.w.t. berfirman yang maksudnya: "Dan apa jua yang menimpa kamu daripada sesuatu kesusahan (atau bala bencana), maka ia adalah disebabkan apa yang kamu lakukan (daripada perbuatan-perbuatan yang salah dan berdosa) dan (dalam pada itu) Allah memaafkan sebahagian besar daripada dosa-dosa kamu. [Surah asy-Syura 42 ayat 30]

No comments:

Post a Comment

RUMAH BEKAM D' IEMAN

RUMAH BEKAM D' IEMAN
Pusat Latihan Herbalis & Rawatan Holistik (Kerohanian) Yang Unggul Di Dunia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails